torsdag 11 september 2008

lite funderingar som vanligt!

jaa vad ska man ha en blogg till om man inte ska skriva av sig lite!
Är inte livet och alla ens känslor lite roligt!
Vad ska man prioritera? hur mycket ska 
man ställa upp på sin egen bekostnad? Hur mycket av sanningen är rätt? Hur ska man säga det? Vad tycker jag egentligen? Hur kommer det uppfattas?
Ska man bry sig?  
Mitt svar är!
Säg sanningen även om det gör ont, tänk bara på hur du säger den. Vi kommer alla från olika bakgrunder och är därför olika, följden av detta måste då bli att vi uppfattar saker och känslor på olika sätt. Respektera detta och försök att tänka från olika perspektiv och utgå ifrån  nya infallsvinklar så ofta du kan. Dra inte en mängd människor över samma kant! Skulle du själv vilja bli behandlad så utan förklaring?! Nej just det, så lyssna på dina medmänniskor. Självklart så gör vi fel allihopa och är inte perfekta, ha det i bakhuvudet!
Va objektiv när man tex hör folk snacka skit om någon, bilda dig en egen uppfattning om människan ifråga och säg vad du tycker om du tycker något är fel eller orättvist!
haha va djupt det här blev, jag skulle kanske skriva min egen bibel hahahaha
Framför allt!!! Ha kul och sluta döm om du sysslar med sånt!!!!
här är lite bilder på nära och kära!!
Lina jag saknar dig! Synd att du inte kunde komma hit, det hade varit mycket värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar