söndag 7 september 2008

första bloggen!

Jaa då var man här då, det var väl bara en tidsfråga innan man skulle bli sugen på att få dela med sig av sitt liv ytterligare en gång på nätet.
Jag är inte så belevrad på det här med bloggande och har insett att om man ska blogga så ska det vara kvalite och inte kvantitet som gäller.
Så en kort presetnation så är jag klar för den här dagen =)
Jag har precis blivit faster till en underbart gullig liten pöjk som heter Halvar, efter min bortgågna farfar, bra val och fint gjort! Bra jobbat brorsan!
Att bli faster får en att värdesätta livet en gång till, vad det är värt att leva för och hur viktigt det är att vara ärlig mot sig själv.
Just nu är jag på Rhodos och har varit här ett bra tag, ska vara här i 5 veckor till. Jag jobbar här och det är grymt roligt och framför allt så utvecklas man av att vara i en annan kultur och få jobba med en lite, minst sagt annorlunda hierarki.
Något annat som är annorlunda är att man inte kan bedöva sina känslor som man kan göra när man är på hemmaplan, här finns inte alla dina vänner som du kan ringa när du har tråkigt eller är på dåligt humör. Har får man inse fakta göra något åt det. Man har bara sig själv att falla tillbaka på. För er som inte har gjort det! Prova, jag lovar att i kommer lära känna er själva mer än vad ni trodde!
Okej nu börjar det spåra till kvantitet och inte kvalite!!!
En sak till bara!
glöm inte att berätta för dom du håller av vad du tycker!
Jag lovar nästa inlägg ska inte bli så moraliskt! =) men jag var tvungen att lägga ribban för mina värderingar!! hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar