torsdag 1 april 2010

Elin och jag på äventyr

Elin efter en halvimmes färd på mopeden.
fiskenät i den lilla byn vi stannade i för att luncha =)
här byggs en bananbåt
cool brud
Här var jag indian, fick hoppa in i miniland en sväng.
Igår var det ledig dag. Upp med tuppen klockan 09.30 för att gå till frukosten. Ja går den där korridoren tre gånger om dagen och det har börjat bli en phsykisk påfrestning. Göra samma saker varje dag, åhh hela min kropp gör uppror bara jag tänker på det.
Efter att magen va fylld hyrde jag en moppe och på avtalad tid så möttes jag och Elin. Hon jobbar på det andra hotellet i närheten av det som jag jobbar på.
VI drog iväg... ehh vi kör ett tag.... kör lite till.... stannar och tittar.... elins moppe slutar funka, hon kan inte starta den och tre thaiare med familj bli inblandade och börjar peka och grejja.... nej det går inte. Då kom en fram och visade, du kan inte ha stödet nere för då kan man inte starta... smått generade drog vi vidare....
vi åkte till lite utsiktsplatser. åkte bananbåt för att slagga över på en ö. Chaffören ringde till ön som vi skulle till och hade fixat bungalows åt oss. Kommer fram, dubbelt så dyrt som vi hade kommit överens om s vi åkte en bit till, dom hade stängt, jag frågade vem han hade ringt... ehh ehh I don't know.... nehe tillbaks till hamnen och han vill ha betalt för båten. Vi sa glöm det du förstörde våran enda lediga dag... han ba... blablabal police.... åhh här ta dina jävla pengar din thai fucking fan jävla idiotjävel...
Jaja körde vidare... elin vi borde hitta något ställe nu det börjar nog regna snart, 5 sekunder senare var det full storm =)
vi tog in på ett cafe som va jättemysigt. Till lunch hade vi ätit färk kokt white snapper med citronsås och ris, i en liten fiskeby så nu passade det perfekt med kaffe och tonfiskmacka.
Efter en stund stängde fiket så vi fick röra på oss, det regnade fortfarande och vi hittade några bungalows. Super duper mysigt. Det blev perfekt, vi drack tre liter vin och x antal baccardi breezer. Mer minns jag inte.... Vi hade kul, bara jag och Elin. Mindre roligt dagen efter dock. Men men, nu en jobbdag senare så var det värt illamående och huvudvärk! Tack Elin för en superdag. Thomas jag älskar dig och saknar dig mer och mer för varje dag. Nu är det bara 21 dagar kvar tills vi ses på arlanda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar