söndag 17 maj 2009

Vill du vara Ensam?
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja i det här inlägget så jag skriver bara rakt ut, som vanligt alltså. 
Endel människor pratar om att det är så skönt att vara ensamma och att de behöver så mycket egen tid. Jag är inte en av dom, jag är väldig social,och gillar inte att va så mkt ensam. Klart att det kan vara grymt skönt ibland men inte speciellt ofta. Men jag behöver liksom inte återhämta mig från en "rörig" omgivning.
Jag har en teori, nämligen den här:
Människor som behöver mkt tid för sig själva kanske inte är sig själva fullt ut när de är med många människor och behöver kanske därför gå hem och hämta sig själva igen. Jag menar självklart inte att dra alla över en kant, ingen är ju den andra lik men jag tror att många kanske lägger på ett filter när de är sociala. Ni vet, väljer bort att tex säga sin åsikt i diskutioner och bygger därför upp massor med skit inombords som de sen rensar bort när de är ensamma.
OM det är så, så måste det ju va det enklast att rensa sig själv genom att bara spendera lite tid på egen hand. Jag vet inte riktigt vad jag snackar om nu men det handlar om att jag frågar mig själv varför inte jag uppskattar att vara ensam så mkt, och då kom jag att tänka på det, jag ä ju altid mig själv, i stort sätt varje minut på dygnet. Jag känner mig själv utan och innan och vet när jag gör dåliga beslut som jag vet kommer få bieffekter men som jag väljer för att jag vill leva livet fullt ut. Passa på och ha kul helt enkelt. Jag menar såklart inte att vara en blåst blondin som gör allt för stunden.... va faan ....varför förklarar jag mig..... ni som vet vem jag är vet vad jag menar. Åter igen så kan jag inte säga annat än att man ska vara ärlig mot sig själv och se till att man mår bra för det är ingen annan som kommer göra det åt en. Ok nu börjar jag tappa den röda tråden i det här inlägget så nu slutar jag!
Vill du vara ensam????

2 kommentarer: