onsdag 18 februari 2009

TROWNELY SÅ IN I HELVETE!

 

Faan det här är nog bland det värsta som jag har gjort, För er som känner mig så är det ju ingen nyhet att jag ska iväg ett tag nu! Jaja jag vet att jag har tjatat om det! Det hör ju inte till ovanligheterna att jag sticker på ett äventyr eller två och håller mig borta ett tag, men den här gången är det så jävla jävla jävla jobbigt!!!!

Jag vet inte varför, jag kanske är vuxen nu? Jag har alltid trott att det skulle va lätt att bara dra någonstans, visst är det jobbigt med ett hej då, men det brukar gå över efter ett par timmar då man inser att nästa nya spännande kapitel är på vag att skrivas. Det är bara det att den här gången så åker jag i mitten av ett annat kapitel och jag vill inte det. Jag kanske bara har byggt ett luftslott men det känns som det kommer bli ganska så jobbigt att åka den här gången, kanske är det bara för att jag ska tillbaka till Rhodos, jag har ju redan levt det livet och ska tillbaka till exakt samma sak, nya arbetskamrater och så blir det ju men det är samma koncept som förra året.

I vilket fall som helst så är det alltid kämpigt med separationer, ikväll sa jag till en av mina närmsta vänner: okej, hej då rå vi syns om ca ett år! Ahh det är ju helt sjukt, jag blev helt tom när jag hörde mig själv, typ som allt går i slow motion när man tappar en tallrik i golvet, allt är helt tyst och man hoppas in i de sista att den inte ska gå sönder.

Det känns som jag står i ett vägskäl den här gången jag ska iväg, det känns verkligen helhjärtat att det är sista gången som jag ska göra något sånt här, iallafall åka iväg så länge, skillnad om man ska till Norge eller någonstans i Sverige, då snackar vi om att det är ganska lätta omständigheter som gör att man kan åka hem eller bara komma bort ett par dagar eller två.

Det finns så mycket som jag kommer sakna den här gången, Lina , Totte, Halvar, Stina, Jonna, min familj, alla nya relationer som jag inte är färdig med än! Jävlar vilken dålig tajming. Jaja det är ju skönt att internet slog igenom.

Nu ska jag inte bara vara negativ, jag vet at jag kommer ha the time of my life på den där jävla ön  =) Det är ju inte alla som får jobba med det som tycker är det bästa som finns. Så jag är ju väldigt lyckligt lottad.

Idag har jag funnit definitionen av det nya ordet Trownely, det är precis så som ni har läst nu! Tomt, sorgsligt och man vill ha en låååång kravlös kram!

 

 

4 kommentarer:

  1. Inofficiellkramelikraaam!

    /Psykot

    SvaraRadera
  2. Nyskild o tronley...
    Kommer sakna dig massor... :(
    Vi får titta på månen ihop, som förr :)
    Och jag håller med, en jäkla tur att, det däringa internetet slog igenom :) Moahahahahah!

    Kraaaaam! (du vet en SÅN kram) :)

    SvaraRadera
  3. bööhöhöhhöhö jag började nästan grina men jag tog till kinesknepet.. så det kom ingen tår!!! =) kommer sakna dig med massor!!!! fanken....

    SvaraRadera
  4. Hejsvejs päronfejs! Jag kommenterade fel inlägg när jag skrev detta samma kväll du hade hejdå-fika, men här kommer det:

    "Jag skulle ha kommit och sagt hej då till dig ikväll och gett dig en stor kram, men hade redan gjort andra planer när jag fick veta om ditt lilla hejdå-get-together-thing och så är det ju ibland...

    Någon med stor hjärna sade: "Om du tänker för länge på nästa steg, kommer Du att tillbringa livet på ett ben!" och visst är det så... Vem vet vad som händer imorgon, om en månad eller om ett år... Kanske kan det som såtts nu skördas nästa år... STOR kram och Via Con Dios, Cattzi!"

    SvaraRadera