måndag 28 december 2009

Skumpa nere på stranden, julafton
Santa baby!
Team KAL på julafton
Den här skylten ser man inte så ofta hemma i skogarna
Jul i Thailand.
Nu har vi firat jul fast det är 40 grader varmt! Julbelysning kan ge mkt känsla, plastgranen likaså =)
Självaste julfton innebar mest jobb men det va mysigt med alla barn och all förväntan. De visste ju inte att tomten faktiskt finns i Thailand oxå. Men julafton avslutades med nära och kära på stranden. Det blev två handukar ett par flaskor skumpa och en stjärnklar himmel. Ganska så perfekt om jag får säga det själv. Min kille hade med sig sill från Sverige men eftersom magen inte riktigt har varit sig lik ( man behöver inte katrinplommon i Thailand ) så vill jag inte käka det än, eftersom min kropp verkar dra egna slutsatser vad det gäller maten då jag mått dåligt. Ehh det där kunde inte ens jag begripa. Jag menar att när jag varit sjuk så har jag svårt att äta det i framtiden, alltså det jag har förtärt under sjuktiden. Fattar ni? ehh skit samma... sillen får snällt vänta iallafall.
Jag fick även någa fina sms från släkt och vänner och det värmer här i det tropiska landskapet. Summa kardemumma så skulle jag ha vela vara hemma nu, men nu är det bra 114 dagar kvar.
Ni får inte tro att jag inte trivs för det gör jag... lite... men nu är det snart dags att göra något annat! Så här ska faan avslutas med flaggan i topp! Nu när jag äntligen bajsar fats igen så är det ju bara att köra!!!!!
En stackare i vårt team har varit riktigt dålig, tappat nästan 10 kg för att personen i fråga har haft en parasit som levt i dess mage! Fy faan! Jag har inte mkt att klaga över om man tänker efter.... rena arkiv x....
här kommer några bilder!
puss och kram allesammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar