fredag 18 december 2009

På kvällen efter Koh Kai Nok, så var det dags att dra en liten sväng till Malaysia, jag skulle fixa mitt visum som hade blivit förkortat till endats en månad eftersom jag lämnade Thailand i några dagar. Thomas fick följa med... eller han hade väl inte så mkt tillval så det vara bara att sätta sig på bussen somskulle ta 10 timmar. Chaförren hade nog snott bilen, ehh lite åksjuketabletter och valium så sov man som en stock.... skämt...
Vi åkte till en stad som hette Penang, den överraskade mig positivt, jag hade trott att vi skulle komma till en lite skitby, men ikke sa nikke. Det var en helt vanlig och stor stad, så det blev mc donalds, pizza hut och starbucks =) gott som faan!!!! Det blev även en shoppingrunda på tre timmar. PÅ kvällen hittade vi ett hak högst upp på ett hotell, golvet surrade så den utsikten va inte att leka med. Det va även där jag fattade ett beslut som kommer påverka resten av mitt liv =)
INnan det så åkte vi cykeltaxi med enstackars farbror, vi trodde han skulle trilla av pinn under tiden så vi gick av lite tidigare än beräknat och insåg att vi inte hade malayiska pengar så det räckte, så där stod vi skylldiga en gammal gubbe 10 svenska kronor och inget av våra visakort funkade..... Sprang til hotellet och hämtade baht istallet. Tror ni inte samma gubbe va utanför hotellet dagen efter, vi höll på och skämmas ihjäl. ioförsig så hade det kanske med att göra att vi "råkade" byta kudde från hotelrummet. Så mitt framför ögonen på alla kom våran busschaför och bytte tillbaka våran kudde! hahaha jag höll på att skämmas ihjäl, tur att jag hade bränt mig lite i solen så det inte syntes.
hmm på bussen till Penang så var det sju andra snubbar, en fick inte följa med in till Malaysia, an hade kommit till THailand med båt så då skulle man tydligen lämna thailand med båt, så an hade åkt tio timmar förgäves. Bredvid oss så satt det en italienare som vi snackade endel med, han hade bott hät i tio år och gjorde den här resan var femte månad. Vi pratade endel och det vissade sig sen att han kände någon från Stockholm och självklart så var det en av Thomas bästa polare..... man har nästan slutat bli förvånad... på en buss till Penang.... vad är chansen ???
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar