måndag 4 augusti 2014

Nils kommer till världen, min tredje förlossningsberättelse!


Jag hade känt ett par veckor att jag var ganska stressad över att få klart tvättstugan, alltså bygga klart den. Så jag bestämde med Elin att hon skulle komma hit så vi kunde sätta upp två överskåp och få till arbetsbänken etc.

Vi blev klara vid 17 på em och hon åkte hem... då la jag ut de sista detaljerna i tvättstugan/badrummet som mattor och blommor ochh så klappade jag på magen och sa:
-nu kan du komma när du vill Nils, fast att det är nästan en vecka kvar till Bf.

Runt 22.35 messade jag Elin och sa... faan jag tror jag har en riktig värk nu....
 
Jag väntade i 3 värkar, tog tid och det va 8 minuter mellan varje värk, jag ringde in eftersom det gick så himla fort med Neo, så jag ville inte föda i bilen utan hinna in ordentligt till bb. Vi var välkomna.
jag sa till Thomas och han ringde till farmor, barnen sov så lugnt och skönt, farmor kom rusande och vi åkte in. Vi pratade om allt vardagligt i bilen, vad vi skulle äta imorgon och dagis etc... och så sa jag vänta det kommer en värk, tog värken, och sen pratade vi vidare, jättemärkligt.... jag sa; att det är ju en vecka för tidigt så det kanske inte är på riktigt vi kanske får åka hem igen??....
En värk på parkeringen kämpade jag mig igenom och sen in på avdelningen, tror bara jag var öppen 5-6 cm när jag kom in. värkarna blev aldrig tätare än 5 minuter så jag hann att få ångest mellan varje värk..typ såhär...
Kom igen nu hitta fokus kom igen kom igen kom igen, koncentrera dig nu... kom  igen 1,35 min kvar kom igen fokus... 40 sec kvar helvetes jävlar nu kommer den snart!!! Gaaahhh jag hittar ingen fokus!!! faan vad ont det gör...
typ så var det hela tiden.... inte många värkar alls men jag rigtigt kände hur  jag vidgades i de nedre regionerna!!! häftigt faktiskt...

Krystvärkarna och när han kom ut kommer jag knappt ihåg för det gjorde så JÄVLA ont den här gången, mkt värre än de andra två gångerna... kommer ihåg hur jag skrek och de sa till mig att vara tyst för jag kommer skrika sönder halsen, kommer ihåg hur jag tänkte , håll käft din jävla idiot jag är sångerska så jag kan skrika såhär jävligt länge!!!

51.5cm 4005g och kl slog 01,22 när du "slank ur".......

Sen fanns han bara där, liggandes på mitt bröst! åh vad jag älskar att få bebisar!
jag bestämde snabbt att jag skulle stanna en natt extra så jag skulle hinna få lite mys, för hemma är det ju fullt ös med dom andra 2 så jag ville passa på...










2 kommentarer: