lördag 12 januari 2013

Oj, nu var det längesen det skrevs något här, jag har inte tid helt enkelt och sen de problem som kommer upp känns för stora och för komplicerade att skriva om.....
skit samma.... vi har det ganska så bra och pojkarna växer och så gör även ekorrehjulet..... trampar en väldigt massa vatten för att hålla huvudet över vattenutan... iblamd tar jag ett djupt andetag och sjunker för att sedan ta sats på botten och flyta upp igen.... puhh... Neo har blivit 9 månader, helt galet! han är jättefin och nöjd för det mesta, brorsan likaså..... bara de blir aktiverade så..
Noel och jag har åkt skridskor ett par ggr och idag var hela familjen och badade i simhallen. Noel tyckte det va kul och Neo varken skratta eller grät =)

Annars då???
-Joo jag önskar väl att musiken skulle få lite mer plats men jag har  verkligen hamntat i fällan att ta hand om barnen jämnt... thomas ska bara läsa tidningen , bara bajsa, bara kolla en grej på datorn, bara kolla en grej på telefonen, måste duscha.... kl 20 börjar mitt tv program, måste till centrum och köpa snus och spela.... Jag har verkligen inga måsten men måste nästan hitta på saker för att lämna ungarna en stund.... Thomas säger att jag ska överkompensera och va med barnen jämnt för att jag själv är uppväxt utan vuxna omkring mig, morsan stack och pappa hade en restaurang.... så den vi var med var farmor Maj-lis men klyftan mellan oss va ju bara runt 60 år....
iallafall... jag tycker inte mans ka behöva be om att få vara själv en stund, det borde väl komma lite naturligt att vi båda ska kunna få göra något själva, men ska jag göra något blir det en jävla massa suckar och stön..... Jag förstår det oxå, jag har ju tagit ungarna jämnt så för honom blir det ju jobbigt... medans jag är mitt uppe i det hela tiden.

Önskar att det fanns mer vilja för mer kärlek i vår familj, man får faktiskt visa och säga att man tycker om varandra.... man får även prioritera varandra och skämma bort varandra... eller....????

Det finns så mkt mer!!!! Eller vill du inte??? eller fattar du helt enkelt inte????

Snart fyller Noel 2 År!


älskar er mina fina barn!

2 kommentarer:

  1. Vet hur det kan kännas, jag hade det så med i början när barnen var som minst, men nu är det mycket bättre som tur är... jag i min tur är fruktansvärt dålig på att prioritera mig själv, och sätter alltid alla andra före mig själv. Jag känner ofta att jag är i stort behov att bara få komma iväg och ANDAS någon annan luft än jobbets heller hemmets, men jag ber aldrig om det... Jag tror att det är inbyggt i oss mammor att göra så, men tyvärr orkar man ju inte hur länge som helst själv... det är inte det lättaste och glömmer man varandra, vad har man kvar då? Hoppas att du håller dig över ytan nu, snart kommer våren, och då blir allt bättre, det bestämmer vi tycker jag ;-) kram Linda F

    SvaraRadera
  2. Hei.

    Fine barn du har C!!

    Kristian

    SvaraRadera