onsdag 18 april 2012

v38+6, snygga lår jag har till överarmar! men snart är det över =)
Kom och köp glass!
Morfar och Noel på Toys`R`us
Här va vi jättesjuka jag och Noel, ser riktigt fräscha ut =)
Är nu i v40 med våran andra lille kille och nu så har vi äntligen fått va friska jag och Noel. Jag ringde till dagis och sa att han inte fick komma dit någe mer på ett tag, vi ville inte bli sjuka något mer. VI har drats med både det ena och det andra sen v15 typ. Men nu mår vi bra och det är skönt. NU är våren här oxå och vi är ute och leker en hel del, inte speciellt stimulerande att sitta ute i sandlådan och va vid gungställningen 4 timmar om dagen men bättre det än att sitta inne och ha tråkigt. Pappa har öppnat sin restaurang "strandgrillen" för säsongen och jag vill åka dit och käka, men känns lite långt att sitta två timmar dit och två timmar hem för att käka. vi skulle såklart kunna stanna och sova hos pappa en natt men jag har blivit sådan jag inte ville, jag tycker det är lite jobbigt att åka iväg och sova borta. Nu har jag ioförsig bara gjort det själv med noel utan thomas men ändå, upp för trappor, ner för trappor, overolen är i bilen, ner igen, vagnen ska upp, leksaker ska packas, välling och gröt i små påsar..... nej alldeles för mkt planering för att det ska va jättekul att åka iväg. Men det är klart när man väl är iväg så är det ju roligt, speciellt när man får träffa släkten och Noel får träffa sina kusiner och leka en massa. Thomas kanske har fått nytt jobb som innebär väldigt långa dagar största delen av året men ledig på vintern. Och ja det är ju bra, bra betalt är det oxå, så inget att klaga på. Förutom jag då som inte tycker att det ska bli jättekul att bli lämnad ensam med två små bran från morgon till kväll. Känns trist att behöva känna att det är lite tråkigt när det går bra för den andra. Men det blir ju liksom jag som kommer få betala för det i slutändan, inte pengamässigt men med kropp och själ, och det har jag ingen lust med. När blir det min tur att få bli något av det jag ville och kanske plugga under en kort period? jaja det behöver jag ju faktiskt inte tänka på nu eftersom jag förhoppningsvis åker till bb i helgen och trycker ut lilla Nils. Känner mig allmänt besviken idag och lite less, men så var det i slutet med noel oxå, får tänka på det min brorsa sa när jag vänta Noel : det ska nog vara så för att ni tjejer ska vilja åka in och föda. Japp så får det va, det bestämmer jag nu!

2 kommentarer: