söndag 15 maj 2011

testning av hoppgunga, det funkade, han va inte så road nu men kommer nog att bli, om inte annat så är det et ställe att sätta ungen på när man ska uträtta sina behov!!
vår fina altan, jag har precis byggt räcket och Thomas har oljat det, hoppas det blir klart nån gång!
Tänder på g?
Fått in en bra teknik nu.... skönt när man inte behöver leta efter nappen...
sickan med sin favoritleksak... ahahahaha
Gud va skönt, idag är den första dagen på länge som jag verkligen har tänkt, då menar jag på annat än, bröst, mjölk, bajs, sovtider och tvätt. Jag satt och läste lite och kände hur hel jag kom tillbaka för en stund, det va skönt.
Man borde uppskatta vardagen mer än vad man gör, jag har flertalet vänner som varje dag får se olyckor och miserabla människor i sitt yrke, de blir ständigt påminda om hur livet kan vända på sekunder..... uppskatta kanske är fel ordval, jag menar nog mera leva i nuet och ta vara på tiden och se till att man känner något hela tiden. Det finns alltid positiva saker i allt som händer, försök att se dom sakerna..... sen menar jag inte att man ska va dum och naiv, ja menar bara att man kan välja sitt humör lite, bli inte så jävla förbannad för småskit, ta de konflikter som verkligen betyder något, skit i det andra, om du kan såklart annars så är det ju en viktig sak..... Sen finns det saker som man aldrig kommer förstå varför de händer, det ligger helt utom ens kontroll, och i de situationerna vet jag inte vad man ska tro eller känna.... endel saker som inte får hända händer tydligen ändå..... och jag vet inte hur man går vidare men människan verkar vara skapad så att man kan anpassa sig och fortsätta iallafall. det är konstigt det där men jag tror att vi r mer djur med kraftiga instikter och överlevnadsförmåga än vad vi ibland tror.... ohh helvete vad djup jag blev! hm jag har nog en sån där dag då jag lever och uppskattar tror jag, för idag har jag inte gjort ett skit men jag trivs ändå, och det händer inte allt för ofta. Jag vill att varje dags ska vara fylld med något som jag kan minnas men idag kommer nog glömmas bort... Kan va för att jag är helt slut efter att jag snickrade hela dagen igår och att plutto va vaken lite mer än halva natten och skrek av magont, han bajsade nästan fast.... stackarn.... det gjorde tydligen ont när det inte bara rann ur bajjan på honom.
jag måste gå... jag måste bara skriva lite till...
Jag har träffat lite vänner hr nu, känns superbra och jag börjar gilla det lilla samhället jag bor i, jag har även fått ett jobb och jag börjar 1:e Augusti. Det känns skönt att jag inte är beroende av dom då jag akn va mammaledig till i mars om jag vill. det betyder att jag kan gå dit och trivs jag inte kan jag gå hem =)
Jag har även sett bilder på en död människa för första gången, samtidigt som det va hemskt så var det fridfullt, hur konstigt är inte det.... vi hörs...

1 kommentar:

  1. HEEEJ TJEJEN!!!
    Hade ingen aning om att du skriver blogg...men igår fick jag veta av Maria R.
    Stort, stort grattis till er söta lille grabb. Vilken lycka.
    Jag är världens lyckligaste med vår lilla Nova. Kika gärna in min blogg :)
    Det måste va 100 år sen sist. Hoppas allt är bra med er!
    Stooor kram från Elin

    SvaraRadera